pezeshkyarA

پزشکی

pezeshkyarA

پزشکی

درمان گلودرد کودک

از آنجایی که داروهای شیمیایی همواره با عوارض خاص خودشان همراه هستند لذا اکثر والدین درمان با داروهای گیاهی را بیشتر می پسندند و سعی می کنند تا در صورت لزوم خود و سایر افراد خانواده را با دارو های طبیعی و گیاهی درمان نمایند. روشهای درمان پیشنهادی ما برای درمان گلودرد نیز به همین روش می باشد زیرا علاوه بر بی خطر بودن در مدت زمان کوتاه تری آثار بهبودی را مشاهده خواهید نمود.
روش اول:
مقداری جو کامل یا  جو دوسر(یولاف)  را در آب پخته و چند دانه عناب و نصف همان مقدار  سپستان در آن ریخته و به مقدت نیم ساعت جوشانده شوند بعد شعله را خاموش کرده و مقداری پر سیاوشان اضافه کنید… کمی صبر کنید و در سه نوبت و هر نوبت ۲۰ تا ۳۰ سی سی از این معجون را با نبات یا ترنجبین و یا شکر سرخ شیرین کرده به کودک بدهید.
روش دوم:
اگر تب ندارد مقداری روغن بادام تلخ را در قاشق بزرگی گرم کرده و پیشانی، اطراف چشم و دماغ، گونه ها، گلو و تمام سینه را به آرامی چرب کرده و ماساژ دهید بعد پارچه گرمی را مرتب روی محل های چرب شده قرار دهید تا کمی گرم بماند… در نهایت اگر سرفه دارد و روی سینه را چرب کرده اید مقداری پنبه روی آن بگذارید و لباس را روی آن بپوشانید.
روش سوم:
مقداری عصاره شیرین بیان به اندازه نصف قاشق چای خوری در نیم لیوان آب جوش حل کرده و در طول شبانه روز مخصوصا صبح ها ۱۰ سی سی از آن را قبل از شیر دهی یا غذا و صبحانه داده و شب ها هم ۱۰ تا ۲۰ سی سی داده شود.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد