pezeshkyarA

پزشکی

pezeshkyarA

پزشکی

جلوگیری از بلوغ زودرس در کودکان

۱- جلوگیری از چاق شدن کودکان: راه حل پیشگیری از بلوغ زودرس به تغذیه و توجه به رشد مناسب فرد بستگی دارد. والدین باید از چاقی مفرط فرزندان شان پیشگیری کنند و به هیچ وجه مرغ و تخم مرغ ماشینی و فراورده های هورمونی را به خصوص به دختران خود ندهند.
۲- استفاده نکردن از ابزاری مثل ماهواره یا قفل کردن شبکه‌های ناسالم آن: دیدن تصاویر و صحنه های مستهجل در بلوغ زودهنگام کودکان تأثیر زیادی دارد. پس یادتان باشد که فیلم‌ها و کارتون‌های کودک را کنترل کنید؛ زیرا گاه او به خاطر دیدن آن‌ها، با روابط عاشقانه، فرار از خانه و گرایش به پوشش مخالف و … آشنا می‌شود. از عکس‌های نیمه برهنه برای تزیین خانه استفاده نکنید و به جای گوش دادن به آهنگ‌های مبتذل، از موسیقی‌های سنتی و مداحی‌ها در مناسبت‌های ولادت یا شهادت ائمه اطهار (علیهم السلام) بهره بگیرید.
۳- جدا کردن محل خواب: در این مرحله، باید کودک را به گونه‌ای ملایم و با تقویت احساس استقلال و عزّت نفس، آموزش دهید که محل خواب خود را جدا سازد و در مرحله بعد، محل خواب کودکان را از یکدیگر جدا کنید. روایات، سنّ مناسب را شش سالگی و بعضی هفت سالگی و یا ده سالگی بیان داشته‌اند. این اختلاف احادیث، مربوط به اختلاف محیط‌های گرم و سرد و تحریک پذیری بالای دختر است که شش سالگی مربوط به دختر، هفت‌سالگی به پسر و شش و هفت ساله مربوط به مناطق گرم و ده سالگی ویژه محیط‌های سرد است.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد