pezeshkyarA

پزشکی

pezeshkyarA

پزشکی

تقویت حافظه کوتاه مدت

۱-هنگام یادگیری یک مطلب مهم آدامس بجوید.
احتمالا بعد از خواندن این مطلب به این فکر می کنید که از این به بعد باید آدامس جویدن در کلاس های درس آزاد شود! در واقع به دلایلی کاملا ناشناخته آدامس جویدن باعث افزایش فعالیت هیپوکامپ در مغز میشود که مرکز یادگیری است و ناحیه بسیار مهمی برای حفظ و نگهداری مطالب مهم محسوب می شود.
طبق یک تحقیق انجام شده در انگلیس نشان داده شد که نمرات امتحانی دانش آموزانی که در کلاس آدامس می جویدند بیشتر از دانش آموزان دیگر بود و سریعتر از آنها می توانستند کلمات را به خاطر بیاورند. شاید وقت آن رسیده شما هم آدامس مورد علاقه تان را بجوید!
۲-چشم هایتان را ببندید و به اطراف بچرخانید.
شاید انجام این کار برایتان مضحک به نظر برسد اما حقیقت این است که واقعا به تقویت حافظه کمک می کند. طبق گفته محققان حرکت افقی چشم باعث فعال شدن هر دو نیمکره مغز می شود. مطالعه ای روی افراد مختلف نشان داد که کسانی که هر روز صبح ۳۰ ثانیه چشمهایشان را می بستند و به اطراف حرکت می دادند به طور متوسط ۱۰% بیشتر از بقیه در به خاطر آوردن موضوعات و مطالب مختلف موفق بودند.
۳- دستتان را مشت کنید.
مشت کردن دست ها، یعنی دقیقا همان کاری که موقع عصبانیت انجام می دهیم باعث افزایش احتمال به یاد آوردن مطالب می شود. بعضی ها اعتقاد دارند که با مشت کردن انگشتان یک دست می توانید اطلاعات را در ذهنتان ذخیره کنید و با مشت کردن دست دیگر آنها را به راحتی به خاطر بیاورید. از نظر محققان مشت کردن دست به فعال شدن مناطقی از مغز که به حافظه مربوط است منجر می شود.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد