pezeshkyarA

پزشکی

pezeshkyarA

پزشکی

افزایش تمرکز

افکار خود را مدیریت کنید. هیچ کس نمی تواند کاملا فکر کردن را متوقف کند. این کار غیر ممکن است. اگر تلاش کنید که به چیزی فکر نکنید، تنها فکر کردن را متوقف کرده اید نه اینکه تمرکز کرده باشید! به جای آن می توانید مواردی که مانع از آن می شوند تا به یک موضوع خاص تمرکز کنید را از ذهن خود بیرون کنید. با این چند روش ذهن خود را در دست بگیرید!
ذهن خود را مانند یک بوم خالی یا یک آسمان تاریک تصور کنید. اجازه دهید افکارتان بیایند و بروند ولی هیچ کدام از آن ها را دنبال نکنید. در نهایت مغز شما آرام می شود و احساس فشار کمتری خواهید کرد.
افکارتان را بشمارید. اگر رسیدگی به افکار برایتان سخت است، سعی کنید به آرامی شمارش افکار را انجام دهید. از تماشا و دنبال کردن آن ها خود داری کنید.
توجه فعال را در نظر بگیرید. همانطور که شما کار انجام می دهید و فکر می کنید، تلاش کنید روی کاری که در دستتان است تمرکز کنید. با خودتان سرسخت باشید و زمانی که ذهنتان سرگردان شد آن را به کار بازگردانید. همانطور که شما توجه خود را متمرکز می کنید، آرامش ذهن شما بهبود خواهد یافت.
جسم خود را آرام کنید. یک دلیل از دست رفتن تمرکز، حرکات بدنی است. به عنوان مثال در سالن تئاتر افرادی که مدام روی صندلی هایشان جا به جا می شوند، سرشان را می چرخانند و در کل حرکت زیاد دارند توجه شان را از دست می دهند. تمرکز معمولا با نوع وضعیت بدن در ارتباط است. برای مثال یک صندلی ثابت می تواند تمرکز شما را نسبت به موقعی که از یک صندلی چرخان استفاده می کنید افزایش دهد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد